НОВИ КРУЖНИ ТОК ЋЕ ИМАТИ ДВЕ ТРАКЕ, РАДОВИ ЋЕ ТРАЈАТИ МЕСЕЦ ДАНА
НОВИ КРУЖНИ ТОК ЋЕ ИМАТИ ДВЕ ТРАКЕ, РАДОВИ ЋЕ ТРАЈАТИ МЕСЕЦ ДАНА

У последњих неколико година сомборске градске власти пригрлиле су кружне токове као једно од најбољих саобраћајних решења за прометне раскрснице.

Тако су оваква техничка инфраструктурна решења регулације саобраћаја, чија је изградња финансирана што из градског, што из буyета виших органа власти, осванула на раскрсници венаца који носе имена српских војвода Степе Степановића и Живојина Мишића, раскрсници улица Филипа Кљајића и Јосифа Панчића као и оној на укрштању Војвођанске и Солунских бораца.

Како су се кружни токови показали као идеално решење, приступило се и реконструкцији првог, најстаријег кружног тока у нашем граду, оног на укрштању венаца Живојина Мишића и Радомира Путника са улицама Милоша Обилића и Коњовићевом.

Надлежни су пре неколико дана упутили обавештење с циљем смењења брзине и повећања безбедности свих учесника у саобраћају на поменутом путу, а реконструкција је почела у среду, 04. марта. Тада су навели да ће услед радова доћи до измене режима саобраћаја, а у складу са пројектом саобраћаја и саобраћајне сигнализације које је израдило предузећа за пројектовање и инжењеринг „Адомне” из Новог Сада.

Реконструкција кружне раскрснице заправо је почела лупањем и уклањањем асфалта једино на раскрсници са Венцем Војводе Радомира Путника, испред здања Месне заједнице „Горња Варош“ коју житељи зову и „Трећи реон“.

Саобраћајна сигнализација постављена је на свим раскрсницама, али се у ноћним сатима неопрезни учесници у саобраћаја слабо придржавају нових правила.

По две траке из четири правца

Реконструкција раскрснице улица Венац Радомира Путника, Венац Живојина Мишића, Милоша Обилића и Коњовићеве подразумева формирање физичких острва са ивичњацима за каналисање саобраћајних токова као и обликовање саобраћајних трака. Све четири саобраћајнице формирају кружни ток саобраћаја са две саобраћајне траке. Постојећи коловоз се струже и пресвлачи новим слојем асфалт бетона, док ће се на кривинама и местима нивелационог уклапања радити нова коловозна конструкција.

Како се ради о једној од највиталнијих градских раскрсница, чију је функционисање кружног тока са свим саобраћајним правилима везаним за овакав тип саобраћајнице, ограничавала чињеница да су Коњовићева улица и Венац Војводе Живојина Мишића интегрални део државног путева Врбас-Сомбор-Суботица, оцена великог броја учесника у саобраћају је већ након почетка радова била да ће током трајања реконструкције бити великих проблема у овом делу града. Саобраћај ће у наредних месец дана, како је предвиђено пројектном документацијом, бити преусмерен на суседне улице, односно алтернативне правце који воде кроз Партизанску и улице Хајдук Вељка, Вука Караџића, Стевана Синђелића, Вере Гуцуње, Светозара Милетића и Златне греде.

Инвеститор планираних радова, који би требали да потрају следећих 30 радних дана, је Град Сомбор, а извођач суботичка компанија „Војпут“. Радови ће, како је утврђено уговором произашлим из недавно обављене јавне набавке, стајати овдашње пореске обвезнике 25,5 милиона динара са урачунатим порезом на додату вредност, односно два милиона више од предвиђених средстава у плану јавних набавки. (Текст: Дневник, Фото: Зоран Топић)

 

Овај чланак има један коментар

  1. Много информација сам прочитао у вези обнављања овог кружног тока, али основну информацију нико не даје. Да ли ће стари кружни ток функционисати по старим правилима на том кружном току, или ће ступити на снагу нова правила која су својствена кружним токовима.

Оставите одговор

Close Menu