У ВИШЕ ОД 200 ШКОЛА ОД НАРЕДНЕ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ ЦЕЛОДНЕВНА НАСТАВА И ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД
У ВИШЕ ОД 200 ШКОЛА ОД НАРЕДНЕ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ ЦЕЛОДНЕВНА НАСТАВА И ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД

Школска управа Сомбор предложила је шест школа за овај пилот – пројекат, а са територије града Сомбора предложене су ОШ „Мирослав Антић“ Чонопља и ОШ „Бранко Радичевић“ Стапар.

Од 1. септембра ове године у више од 200 школа широм Србије биће уведена целодневна настава и једносменски рад, најавио је министар просвете Младен Шарчевић. Према његовим речима, реч је о новом пилот-пројекту Министарства просвете и новом концепту наставе, који подразумева упражњавање додатних активности после наставе уз обезбеђивање оброка током паузе и боравак ђака у школи пуних осам сати.

Борислав Станичков, руководилац Школске управе Сомбор, каже да је ШУ Сомбор предложила шест школа за овај пилот-пројекат, а са територије града Сомбора то су ОШ „Мирослав Антић“ из Чонопље и ОШ „Бранко Радичевић“ из Стапара, које испуњавају све неопходне услове за једносменски рад.

  • Ученици ће имати допунску и додатну наставу из предмета које похађају у школи, радиће домаће задатке, имаће часове информатике и страних језика, бавиће се спортом, развијати предузетнички дух, задругарство… До сада је предложено 37 активности, а планира се више модела, тако да ће само одређене активности бити обавезне. На пример, може се обезбедити да у сеоске средине које немају музичку школу дођу наставници музике из градских музичких школа и два пута недељно држе часове солфеђа или уче децу да свирају неки инструмент. Према томе, за све активности биће ангажовани наставници, а предвиђено је и да ручак за ученике буде бесплатан. Најоптималније би било да се храна припрема у школској кухињи, а да се део намирница обезбеди у сопственој ученичкој задрузи. Мислим да ће овакве и сличне погодности свакако наићи на одобравање свих партнера у образовању, пошто је све у функцији свестраног развоја ученика по добро осмишљеном програму, уз подршку стручних кадрова и у квалитетном амбијенту – објаснио је Борислав Станичков.

Концепт целодневне наставе није новина за ОШ „Мирослав Мика Антић“ из Чонопље, јер се већ успешно спроводи од ове школске године. Владимир Узелац, директор ове школе, каже да је чонопљанска школа смањење броја ученика у протеклом периоду искористила да реорганизује наставу и пређе у већ поменути једносменски рад, тако да је од негативне чињенице исходовала бољитак и напредак школе у организационом смислу.

  • Овакав начин рада подразумева да се часови редовне наставе реализују пре подне од 8 до 13.10 часова, а остали облици рада (додатна настава, допунска настава, секције, изборна настава, пројекат „Спортић“ у организацији Министарства спорта), као и израда домаћих задатака, одвијају се у времену од 13.15 до 16 часова. У периоду од 11.30 до 16.30 часова у школи је организован продужени боравак за ученике првог и другог разреда, а школа омогућава да у продуженом боравку бораве и ученици трећег и четвртог разреда. Уколико наша школа буде обухваћена пилотпројектом, биће спремна за улазак у пројекат и намера нам је да све понуђене програме које надлежно министарство пропише у оквиру овог пројекта, спремно реализујемо. Што се тиче исхране ученика, школска трпезарија је у потпуности спремна да сервира комплетан оброк за све заинтересоване ученике, а како би се храна спремала у школи, потребно је додатно улагање у школску кухињу. Такође, напоменуо бих да је наша школа и у процесу оснивања ученичке задруге – рекао је Владимир Узелац.

МИНИМАЛНИ ТРОШКОВИ

Министар Шарчевић изјавио је да је за увођење целодневне наставе у основне и средње школе најважнији простор, који ће бити обезбеђен преуређењем постојећих објеката. Он је казао да је све изводљиво уз мало или нимало новца.

  • То су неки минимални трош-кови када говоримо о радној снази. Кухиње ће бити на почетку делом партиципиране док не нађемо неке друге ресурсе да једног дана исхрана буде бесплатна у школи. Негде ће родитељи морати да се укључе мало у причу. У неком циклусу држава ће тачно да програмира у којим то регијама треба градити нове објекте – навео је министар просвете.
    Како првобитни рок за увођење целодневне наставе истиче наредне године, сва је прилика да ће се тај рок померити Стратегијом развоја образовања до 2030. године.
 

Оставите одговор

Close Menu