"ДОСИТЕЈ" ГАСИ ЈЕДНО ОДЕЉЕЊЕ ДРУГОГ РАЗРЕДА! РОДИТЕЉИ ПОКРЕНУЛИ ПЕТИЦИЈУ ДА СЕ УЧИТЕЉИЦА ЗАДРЖИ НА ПОСЛУ

 

Ученици II-4 одељења Основне школе "Достије Обрадовић" из Сомбора наредне школске године неће ићи у исто одељење и неће више имати своју учитељицу. Њихово одељење биће расформирано, а они распоређени у преостала три одељења. У другом разреду нема довољно ђака за четири одељења, па једано мора бити расформирано. Како учитељица II-4 има најмање бодова у рангирању, то одељење биће расформирано, а ђаци распоређени у друга одељења.

Родитељи се не мире са тим и петицијом траже да се промени одлука директора, а учитељица задржи на послу, како би одељење извела до краја четвртог разреда.

- Од директора смо пред крај прошлог месеца усмено обавештени, да је због рационализације одлучено да се две учитељице прогласе технолошким вишком и да то као последицу има расформирање нашег одељења, те да ће наша деца бити распоређена у преостала три одељења другог разреда. Забринути смо због наставка школовања наше деце. Како ће се то одразити на њих у трећем разреду, који је у нижим разредима по обиму градива и најтежи, каже Трифун Војводић, родитељ.

Родитељи кажу да су о разлозима спајања одељења само усмено обавештени, те да им нико из стручних служби није предочио какве то последице може имати за њихову децу.

- Дете је наравно било у шоку, тужно, плаче, не може да схвати зашто то дешава. Измештамо их из њихове социјалне средине. Узимамо им учитељицу која је за њих у ова прва четири разреда као друга мајка и друго, растурамо њихово друштво у које су се они већ социјализовали, каже Вања Веселиновић, родитељ.

Директор школе Владимир Карановић каже да он само спроводи закон и Правилник о формирању одељења и да је његова обавеза да због малог броја деце смањи број одељења.

- У једном моменту смо дошли да у другом разреду имамо четири одељења и 81 ученика, а по Правилнику о формирању одељења мора бити 91 ученик да би се у школи могла формирати четити одељења. Као директор ја сам задужен да се придржавам закона и једноставно смо то морали да урадимо. Процедура која је рађена у школи око бодовања протекла је без жалбе било кога од запослених. Уписали смо и једно одељења првака мање, тако да ћемо имати две учитељице мање, али једноставно нисмо имали другу могућност. Слична проблем имали смо и у шестом разреду прошле године где смо морали због смањења броја ђака расформирати једно одељење, каже Карановић.

Он није желео да коментарише да ли је пропуст направљен пре две године када су ученици сада другог разреда, уместо у три распоређени у четири одељења. Каже, тада није био директор, а сада са те позиције он мора и хоће да ради по закону.

Са родитељима је одржано неколико састанака, а у распоређивање ученика у друга одељења били су укључени педагог и психолог школе.

- Ми смо одељења формирали тако да у њима има по 27 ученика, педагог и психолог су распоредиле децу, а ја сам сарађивао са њима. Уклапање у одељења почиње када крене наредна школска година, децу преузимају три искусне учитељице и ако буде било каквих проблема решаваћемо их сви заједно, каже Карановић.

Родитељи, с друге стране, кажу да ће истрајати у својим напорима да сачувају одељење II-4 и учитељицу чијим радом су више него задовољни.

- Разговарао бих и са родитељима из других одељења који нису хтели да нам дају подршку, да их питамо како ће сада учитељице у њиховим одељењима радити са 28 или 29 ученика, каже Дарко Шутало.

Петицију са више од 400 потписа упутили су на више адреса у Београд, па је тако петиција послата и председнику, премијерки, министру просвете. У петицији наводе да су њихова деца дискриминисана, јер се терет рационализације прелама само преко њих и све то због минималне уштеде, те да рационализација није спроведена на начин да деци обезбеди квалитетно образовање и васпитање.

У петицији траже да се поништи одлука директора и учитељица задржи на послу, како би до краја четвртог разреда извела своје ђаке. У једном одељењу. (РТВ)

    Ко је на мрежи: 108 гостију и нема пријављених чланова