ВЛАСНИЦИ СТАРИХ ВОЗИЛА: РИГОРОЗНЕ КОНТРОЛЕ ПРИЛИКОМ ТЕХНИЧКОГ ПРЕГЛЕДА СУ ПРОБЛЕМ

Почетком примене новог Правилника о техничком прегледу возила од 5. јула, дошло је до ригорозније контроле примене вршења техничког прегледа возила по прописаној технологији. Аутопревозник Душан Прица из Сомбора, власник популарног „тамића" старог 35 година, сматра да ће највише проблема на техничком прегледу имати власници старих возила и аутобуса који се углавном користе у локалном саобраћају. У реду је, каже, што се ради ригорознија контрола издувних гасова и каросерија, али има и детаља који су по његовом мишљењу сувишни. - Закон каже да све четири гуме на задњим осовинама требају бити једнаке. Зашто морају бити једнаке? Није једнака шара, али је дубина добра. Зашто то мора бити једнако?, пита се он. Саша Лакић, директор техничког прегледа Ауто сити, каже да ће нови правилник о техничком прегледу увести реда на путевима, пре свега, када је реч о старим возилима и аутобусима. - Утицаће у позитивном смислу, убеђен сам. Не верујем да ће се технички прегледи бавити тиме да чине „медвеђе услуге", да пуштају возила на техничком прегледу која су "кинетичке бомбе" на путу које превозе путнике и терет. Очекујем да ћемо имати безбеднија возила у сваком смислу, каже Лакић. Панта Петровић, директор Ауто мото клуба у Сомбору, каже да ће новим правилником бити уведен ред, не само међу власницима старих возила, већ и међу предузећима која се баве техничким прегледима. - Ако возило које је технички неисправно, на једном техничком прегледу не прође проверу, а оде на други и добије уверење о техничкој исправности, тај технички преглед ризикује затварање фирме и казну власнику техничког прегледа која се креће од 60.000 до 800.000 динара. Самим радницима који су радили на техничком прегледу, запрећена је казна од 20.000 до 40.000 динара, с тим да им се одузима лиценца за рад, напомиње Петровић. Према статистици, више од трећине возног парка који се налази на нашим путевима старије је од 20 година. У овом тренутку нико не даје одговор на питање, да ли ће ова возила бити склоњена са путева и како ће њихови власници купити нова возила. (РТВ)

    Ко је на мрежи: 59 гостију и нема пријављених чланова