ШКОЛА „ВУК КАРАЏИЋ“ ДОБИЛА СЕНЗОРНИ ПАРК ОД ФОНДАЦИЈЕ АНА И ВЛАДЕ ДИВАЦ

 

Школа за основно и средње образовање са домом „Вук Караџић“ у Сомбору, учествовала је на конкурсу „Да растемо срећни“ Фондације Ана и Владе Дивац и добила сензорни парк чији садржаји ће поспешити развој деце са сметњама у развоју.

- Град Сомбор подржава све акције које за циљ имају добробит деце, али ова акција и овај парк чијем отварању присуствујемо је нешто изузетно. Овај парк ће омогућити социјализацију деце и њихово даље укључивање у редован живот, казао је Мирослав Ковачић, члан Градског већа за област комуналне делатности и инвестиције и захвалио се Фондацији Ана и Владе Дивац и компанији НЦР Србија, на свечаности коју су приредили ученици и наставници ШОСО „Вук Караџић“, приликом отварања парка.

Директорка Фондације Ana Koeshall, истакла је да Фондација ради 11 година и да јој је један од највећих приоритета да деца и млади живе срећно и задовољно.

- Битна нам је и едукативна компонента. Изградили смо и обновили више од 70 објеката, што школа, што вртића. Пре годину дана смо у оквиру конкурса „Да растемо срећни“ одлучили да укључимо школе које имају децу са сметњама у развоју. Сомбор је једна од шест локација чији су пројекти добили нашу подршку. Осим што је здрав и леп, парк има и едукативни карактер, истакла је директорка Фондације Ана и Владе Дивац.

О парку, вредном 10 хиљада долара, говорила је и директорка ШОСО „Вук Караџић“ Соња Дурут,  која  је навела да је пројекат писан са намером да школа добије сензорни парк јер је значајан за цикломоторички развој.

- Овај парк је учионица у природи опремљена сензорним столовима, имамо и релаксациони кутак и низ других садржаја у које ће бити укључена како деца и наставници, тако и родитељи, рекла је Дурут и истакла да је школа пре две године добила статус међународне еко школе и жели да тај статус и очува.

У сензорном врту, који је својеврсна сензорна соба на отвореном, налази се релаксациони центар, кутак за раднеа ктивности, тактилна стаза и летњау чионица, које омогућавају нове начине одржавања наставе.

Сензорни сто за расађивање биља и поврћа омогућиће ученицима са моторичким тешкоћама приступ садницама и изједначиће њихове могућности у узгајању биља. При одабиру садница водило се рачуна да то буду оне биљке које подстичу сензорну стимулацију, и да деца и млади на овај начин, кроз рад и игру, развијају осећаје по додиру, мирису, текстурама. Такође, сензорна стаза је од материјала различитих текстура и пружа додатни тактилни доживљај.

Реквизити за игру, као и њихов распоред пажљиво су осмишљени тако да деца кроз игру развијају различите функције. Створено је сигурно место у комеће се деца осећати слободно. Кроз игру она се ослобађају тензија и стреса, крозактивности троше вишак енергије, што омогућава постизање бољих резултата у едукацији и рехабилитацији.

Опремањем дворишта у сензорни врт оно је постало едукативна, интерактивна, зелена оаза намењена учењу, чулно - моторичкој стимулацији и релаксацијидеце и младих сасметњама у развоју кроз различите наставне и ваннаставне активности. Сензорну башту неће користити само деца школе, већ и деца коју интерресорне комисије упућују у установу на индивудалне дефектолошке третмане. Вредност донације у овој школи је 990.000 динара.

Поред донације за сензорни врт, фондација је кроз пројекат подржала и велики број радионица који су организовали наставници ове школе (еколошку, занатску, спортску и ИТ радионицу).

    Ко је на мрежи: 70 гостију и нема пријављених чланова