ПРУГА СОНТА - БАЧКИ БРЕГ, МОГЛА БИ ДА БУДЕ ВОЈВОЂАНСКИ "ШАРГАН"

 

Представљен атрактиван пројекат будуће туристичке пруге Сонта - Апатин - Сомбор - Бачки Брег. За комплетно уређење деонице седам милиона евра.

Многобројне железничке пруге и објекти широм Србије, који већ дуго нису у функцији, па изгледају напуштено и запуштено, могли би, уз одређена финансијска улагања, да буду претворени у атрактивне туристичке дестинације, које не би само исплатиле почетно инвестирање, већ и знатно допринеле укупном привредном развоју.

Једна од таквих у Војводини је и напуштена пруга Сонта - Апатин - Сомбор - Бачки Брег која, према студији Војвођанског друштва за железницу (ВДЖ), има све услове да буде претворена у туристичко-музејску пругу Специјалног резервата природе "Горње Подунавље".

- Пре би се могло рећи да су та и друге сличне пруге запостављене него да су напуштене. Оне су ту, на терену, у државном власништву, али их само треба на прави начин обновити и ревитализовати - рекао је председник Удружења ВДЖ Милан Вучинић на јучерашњој презентацији те студије у Новом Саду.

Напомињући да је тај пројекат ВДЖ подржало Министарство грађевина, саобраћаја и инфраструктуре, Вучинић је додао да би туристичка пруга са железничким и другим музејима на том железничком правцу била уређена по угледу на сличне у Аустрији, или другим европским земљама.

- Прави пример нам је свакако и "Шарганска осмица", изузетно атрактивна домаћа туристичка пруга на обронцима Таре и Златибора, која привлачи на хиљаде туриста и прави је пример швајцарске уредности у Србији.

Вучинић је напоменуо да од Сонте до Бачког Брега, на релацији дугој око 50 километара, постоји велики број објеката железничке инфраструктуре, као што су станичне зграде, железнички депои, водоторњи и други, које би требало реновирати и претворити у туристичко-музејске атракције.

На исти начин и за ту намену могли би да буду обновљени и за туристичке и музејске намене искоришћени и старе локомотиве, вагони, дресине и други покретни објекти, који су такође запуштени и труну по некадашњим врло прометним станицама.

У том делу северозападне Бачке постоје и многи туристички и привредни садржаји који би овом пругом били још више искоришћени и доступни туристима, попут једине савремене домаће дунавске марине у Апатину.

И Покрајина подржава овај пројекат јер би његово остваривање значајно побољшало туристичку понуду овог подручја и допринело укупном привредном оснаживању Горњег Подунавља - истакао је Огњен Бјелић, покрајински секретар за регионални развој и локалну самоуправу.

- У финансирању пројекта кључну улогу требало би да имају европски фондови, а покрајина би, према могућностима, пружила додатну подршку - рекао је Бјелић.

ПО КИЛОМЕТРУ 150.000 ЕВРА

Да би комплетан пројекат туристичко-музејске пруге од Сонте до Бачког Брега био реализован и доведен у функцију по систему "кључ у руке", потребно је уложити 150.000 евра по километру, што је укупно око седам милиона евра.

- Према нашој студији, пројекат би се остваривао фазно, а могао би да буде финансиран пре свега јавно-приватним партнерством, као и из фондова ЕУ, попут прекограничног Дунав - Криш - Мориш - Тиса - предлаже Вучинић.

    Ко је на мрежи: 79 гостију и нема пријављених чланова