НИКО НЕ РЕШАВА ПРОБЛЕМ НЕОБЕЗБЕЂЕНИХ ПРУЖНИХ ПРЕЛАЗА У СОМБОРУ

 

Одавно је познато да је Србија земља апсурда, а онај који се пар дана након нове године догодио у нашем граду је за рубрику "веровали или не"! Након новогодишњих празника, возаче је на три пружна прелаза која се налазе на територији града Сомбора дочекало непријатно изненађење у виду скинутих браника и полубраника.

Пошто није било никаквих најава да ће се овако нешто десити, људи су помислили да се ради о неком ремонту или редовном одржавању, али нико није могао ни да наслути прави разлог овог несвакидашњег, а пре свега изузетно небезбедног потеза. Нестанак рампи са пружних прелаза изненадио је и градску власт, па су челни људи Сомбора кенули у решавање мистерије. Убрзо је служба за информисање и односе са јавношћу града Сомбора објавила информацију да су стручне службе у оквиру "Инфраструктура железнице Србије" а.д. затвориле железничку станицу Кљајићево и демонтирале полубранике, а да о томе нису у складу са Законом обавестиле јавност. У допису који је Градској управи проследила „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. стоји да су стручне службе, осим у Кљајићеву, извршиле демонтажу полубраника и на прелазу код станице Буковачки салаши, на државном путу другог А реда – 107 (деоница Сомбор – Апатин) као и на отвореној прузи Светозар Милетић – Алекса Шантић, а у исто време извршено је и замрачивање светлосних саобраћајних знакова. Лаичким језиком, "стручњаци" из дописа су учинили све како би ова три, иначе изузетно фреквентна пружна прелаза на територији града, учинили што небезбеднијим, а да притом никога нису обавестили о томе. У допису је наведено и да је до затварања станица дошло због недовољног броја радника.

Овим потезом поменути прелази на главним саобраћајницама су изједначени са оним на "Стрилићу", који се налази на далеко непрометнијем путу који води ка салашима и викендицама на каналу, а на којем се врло често дешавају несреће у којима нажалост, најчешће буде и жртава.

Све ово је уследио непуних месец дана након што су Железнице Србије објавиле нови ред вожње, према којем ће возови овим пругама ићи чешће него раније, па је безбедност грађана који путују према Апатину и Новом Саду озбиљно угрожена.

Да су мештани Кљајићева и салашког насеља Централа, али и путници намерници, као и сви који у било ком моменту буду користили ове пружне прелазе препуштени сами себи, потврђује и допис надлежних из Секције за инфраструктуру чвора Суботица, у којем стоји да се "На сваком необезбеђеном пружном прелазу, према саобраћајном правилнику, спроводи прописана процедура заустављања сваког воза, а сваки учесник у друмском саобраћају, такође мора да поштује прописе који се односе на укрштање железничке пруге и пута, пешачке или бициклистичке стазе". Дакле, свако ко користи овај прелаз то чини на сопствену одговорност и добро мора да пази да му се на путу не нађе воз.

Да иронија буде већа, истог дана (5. јануара), када је због недовољног броја радника затворена станица у Кљајићеву и демонтирана рампа у овом селу, „Инфраструктура железница Србије“ и кинеска компанија CCECC („China Civil Engoneering Construction Corporation) потписали су у Београду Уговор о реконструкцији и модернизацији пруге Распутница Г – Раковица – Ресник, која ће коштати око 23,8 милиона евра, а у оквиру радова ће између осталог, бити модернизована и три путна прелаза.

Поставља се питање, зашто и три прелаза на територији Сомбора нису могла да се "модернизују", бар до нивоа аутоматске рампе која је свугде у свету нормална појава? Самим тим неизбежна је и помисао, колико вреди људски живот и зашто су становници Западнобачког округа грађани другог реда у односу на Београђане? На ова питања вероватно никада нећемо добити одговоре јер ни готово месец дана од демонтирања рампи, нико званично није покренуо питање безбедности, ниити исказао било какво незадовољство овим потезом, а о конкретном решавању проблеема да и неговоримо. Апели сомборског МУП-а који се ових дана врте по локалним медијима, у којима полиција позива грађане да буду опрезни при преласку ових пруга нису довољни, јер се овакав проблем не може решити усменим апелима на свест људи, већ је потребно конкретно решење. Апеле саобраћајне полиције путем локалних медија сигурно неће чути људи који су у транзиту кроз наш град и који ће, рачунајући на сигнализацију и рампу које нема, само "прелетети" преко прелаза, у шта смо се и лично уверили. Право решење треба да дају стручни људи и да се спроведе у сарадњи са свим релевантним институцијама и то у најкраћем могућем року.

У сваком случају, какве ће последице оставити ова несхватљива одлука „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. остаје да се види. Грађанима за сада остаје само опција да се на новонасталу ситуацију привикну и брину о својој безбедности, а каква судбина чека путнике намернике који послом или туристички прелазе преко ових прелаза и не знају да нису обезбеђени, несмемо ни да помислимо. Желимо им пуно среће, требаће им!!!

    Ко је на мрежи: 34 гостију и нема пријављених чланова