СТАРИ ПОЉОПРИВРЕДНИ АВИОНИ НИСУ ЗА ЛЕТЕЊЕ

Стање пољопривредне авијације је већ 30 година непромењено, и стари авиони нису за летење, сматра Андрија Шил, један од најискуснијих инструктора летења у Србији. Сомбор има једног од најискуснијих инструктора летења Андрија Шила, који је један од малобројних ентузијаста са 35 годишњим стажом у летењу на спортским авионима. Андрија каже да је летење безбедно онолико колико је авион спреман и колико пилот често лети. - Одавно наша пољопривредна авијација није у стању у којем је била пре тридесетак година и зато се по некада догоде и незгоде. Авиони морају да лете да би били сигурни, а наши авиони су стари и дуго стоје. Авионски мотори као и сваки други мотор, кородира. Погледајте путничке моторе. Лете сваки дан по неколико сати и зато су сигурни, каже Андрија Шил, инструктор летења Аеро клуба Сомбор. Према Андријиним речима и недавна незгода у Апатину је последица стајања авиона, али је искуство спречило трагедију. - У овом случају у Апатину је један мој колега, Шегрт, који је иначе из Зрењанина, а живи у Новом Саду, веома је искусан, има преко 6000 сати летења. Баш захваљујући томе, пошто је дошло до наглог отказа мотора, успео је у року од пар секунди да се приземи и спасе своју главу, каже Адрија Шил. Он додаје да су наше пилотске школе добре, али да се више не школују за спортске пилоте, као раније, најталентованији, већ су сада то углавном они који имају новца, јер обука кошта око 8000 евра. (РТВ)

    Ко је на мрежи: 88 гостију и нема пријављених чланова