НЕВОЉЕ ЗА "СЕВЕРТРАНС" - НОВЦА ИМА, А РАЧУН БЛОКИРАН

На рочишту пред Привредним судом  у Сомбору, одржаном 28. априла, по други пут усвојен је Унапред припремљени план и програм реорганизације (УНПРР) „Севертранса“. Запослени у овом дрштвеном  предузећу тврде да је „Севертранс“ испоштовао све рокове овог суда као и све процедуре, а Привредни суд ни после 23 дана од одржаног рочишта није донео решење о усвајању УПРР, иако је директно упознат да је фирма блокирана већ десет месеци, и да је за деблокаду рачуна потребно донети решење и упутити га Народној банци Србије. Оваквим незаконитим држањем средстава на рачуну оштећују се сви повериоци „Севертранса“ , али и радници, јер се предузећу онемогућује да функционише. Цео поступак усвајања УППР, траје 17 месеци, а поједини државни органи као да не желе да предузеће функционише, иако има све могућности да успешно послује кроз усвојени план. Незадовољни радници сумњају да им је неко током тог периода намерно „гурао клипове у точкове“, као и сада. Прошлу годину „Севертранс“ је завршио са добити од 103 милиона динара. Док се у исто време Влада и премијер Александар Вучић боре за опстанак привреде и привлачење страних инвестиција, поједини државни органи као и Привредни апелациони суд  у Београду одуговлачењем поступка и држањем предмета пет месеци, иако је рок месец дана, онемогућава рад овог превозника, сматрају у предузећу. Они још наводе да су поједини државни повериоци најавили да ће уложити жалбу на решење, иако је те исте жалбе Привредни апелациони суд већ једном одбацио. У ранијем поступку републичка Влада је донела и закључак у коме је наведено да су државни повериоци дужни да као меру УППР субјекта приватизације „Севртранс“ А.Д., конвертују своја потраживања у трајни улог у капиталу „Севертранса“. Међутим, ни један државни поверилац није хтео да испоштује закључак Владе Србије, па се овде питају каква се порука оваквим понашањем Привредног суда и државних поверилаца шаље потенцијалним инвеститорима, ако се не дозвољава „Севертрансу“ да настави са радом, а предузеће је минуле две године показао да може успешно да послује. Држава у “Севертрансу” има 53 одсто капитала, а преостали део је у власништву бивших и садашњих радника. Из Сомбора за Нови Сад и Београд “Севертранс” има 17 полазака, и наравно, исто толико поваратака. Око 90 одсто линија из Новог Сада до Београда  организовано је аутопутем.Ту су још линије Београд - Загреб , затим линије за Немачку, као и линија, Сомбор-Врњачка Бања, Соко Бања, Херцег Нови...

    Ко је на мрежи: 51 гостију и нема пријављених чланова