НА ПЕДАГОШКОМ ФАКУЛТЕТУ ОДРЖАН МЕЂУНАРОДНИ НАУЧНИ СКУП

 

На сомборском Педагошком факултету у петак, 10. новембра 2017. године, одржан је Међународни научни скуп под називом „Драмско васпитање у образовању васпитача и учитеља“, који је окупио еминентне професоре из Србије, Словачке, Хрватске и Македоније. Своје радове на научном скупу представило је тридесетак учесника, а руководилац је био доц. др Миливоје Млађеновић, шеф Катедре за језик и књижевност.

На самом почетку свечаног отварања скупа, срдачну добродошлицу учесницима упутио је проф. др Жељко Вучковић, декан Педагошког факултета. Он је указао на дугу и значајну традицију коју Педагошки факултет баштини, а која је почела пре 240 година Нормом Аврама Мразовића и потом Препарандијом, првом српском учитељском школом. Парафразирајући чланак који говори о учитељу и његовом месту у друштву, а који је објављен 1883. године у првом српском педагошком часопису „Школском листу“, професор Вучковић је нагласио да само образован и моралан човек може бити учитељ. Такође, он је истакао да овакви скупови, осим научне и педагошке сврхе имају за циљ комуникацију и пријатељство. Председник Савета Педагошког факултета проф. др Тихомир Петровић захвалио је свима који су се одазвали позиву да учествују на овој конференцији. Присутне је у име тима који је припремао и реализовао скуп поздравио доц. др Миливоје Млађеновић и укратко их упознао са историјатом драмске и позоришне уметности у оквиру школа у Србији. Он је посебно издвојио српско дилетантско позориште које је у сомборској Препарандији 1850. извело Стеријину драму „Светислав и Милева“ и Јована Ђорђевића који је у Сомбору основао Друштво српског позоришта, а касније Српско народно позориште у Новом Саду и Народно позориште у Београду.  Доц. др Миливоје Млађеновић је рекао да је „циљ скупа да се описом историје и актуелног стања у настави драмског васпитања, анализом и компарацијом наставних садржаја драмског васпитања учитељских и других факултета који образују учитеље и васпитаче у Србији и региону, те искустава у реализацији тих садржаја опише модел драмског васпитања у будућности који ће допринети квалитативном повећању теоријских и практичних знања и побољшању вештина неопходних за примену драмских метода у настави, као и за организацију ваннаставних драмских активности, повећање компетенција учитеља и васпитача за критичку анализу позоришних представа за децу и младе, као и за концепцију и спровођење истраживања у подручју драмског васпитања и позоришта за децу“.

Након свечаног отварања, пленарна предавања одржали су Мира Перић Краљик, професорка уметности на Факултету за одгојне и образовне знаности Свеучилишта Јосипа Јурја Штросмајера у Осјеку (Хрватска) и др Јован Љуштановић, професор на Високој струковној школи за васпитаче у Новом Саду. Учесници овог скупа су излагали своје радове распоређени у три секције: Драмска књижевност за децу и драмски метод, Драмска педагогија у високим школама и факултетима и Примена драмског метода у предшколским установама и основним школама.

    Ко је на мрежи: 169 гостију и нема пријављених чланова