САЛАШИ НЕНАДИЋ ДОБИЛИ АСФАЛТ ЗА "СЛИКАЊЕ" - НЕ ПРОЛАЗИ НИШТА ТЕЖЕ ОД 10 ТОНА

 

Више од 500 хектара обрадиве земље у атару Ненадића скоро је недоступно пољопривредницима, јер због ограничења носивости на асфалтираном атарском путу из својих њива, како кажу, не могу извозити кукруз, репу и друге усеве. Асфалтирање атарског пута на прилазу атару у салашима Ненадић уместо да пољоприведницима олакша улазак у атар створило је велике проблеме, јер је носивост на том путу ограничена на само 10 тона.  То значи да тим путем практично не може да иде ни тракрор са једном обичном натовареном приколицом, а камоли камион са репом.

- Кулминација је била када смо извлачили репу, а власници салаша поред којих пролази овај пут су нас блокирали и нису нам дозволили да пролазимо тим путем. Постоје алтернативни путеви који 300 дана нису проходни и тим путевима не можемо извлачити репу. Морали смо да претоварамо репу у мање тракторе, што нас је по хектару коштало додатних 100 евра, каже Горан Фирањ.

- Постављам питање какве машине могу ту да пролазе када данашња механизација, сам трактор са прикључним машинама има 10 тона. За чега је онда овај пут прављен?, пита Пера Громиловић.

Антун Фратрић са проблемом пољопривредника из Ненадића упознао је и градску власт и месну заједницу и каже да је решење ојачавање пута и укидање ограничења носивости од 10 тона на спорном путу.

- Тражио сам да се тај део пута прошири за 10,15 центиметара због ширине возила која туда пролазе и да се ојача како би преко њега могла пролазити сва наша пољопривредна механизација, каже Фратрић.

- Ово су Ненадић салаши и ми се овде сви бавимо пољопривредом, а сада не можемо доћи до својих њива, а то нам је основно занимање, каже Горан Фирањ.

Пољопривредници из Ненадића кажу да овај пут постоји и користи се више од 60 година и да су га док није био асфалтуран користили без проблема, као и мост који је у наставку тог пута.

А у одговору Јавног комуналног предузећа "Простор" стоји да је управо због тог моста и постављено ограничење носивости од 10 тона.

- Разлог је мост-пропуст преко иригационог канала који није предвиђен да трпи већа оптерећења од поменутог. Конкретан упит  се односи управо на возила која превозе шећерну репу и код њих укупна маса не сме да пређе 40 тона, мада врло често долази до претовара. Све остале пољопривредне машине и трактори могу без ризика да прелазе мост, а репа се као и до сада извозила другим атарским путевима који немају мост, кажу у ЈКП Простор.

Међутим пољипривредници не одустају и за њих је једино решење скидање знака који ограничава носивост пута и његово ојачавање како би тим путем и даље могли бити повезани са својим њивама. (РТВ)

    Ко је на мрежи: 203 гостију и нема пријављених чланова