ВОЗАЧИ ОПРЕЗ! ПРУЖНИ ПРЕЛАЗИ НА БУКОВЦУ И У КЉАЈИЋЕВУ ПОНОВО БЕЗ РАМПИ

Пружни прелаз без рампе и светлосне сигнализације. Тако изгледа укрштање државног пута Сомбор - Апатин са пругом Сомбор - Богојево. Иста слика и на такође државном путу Сомбор - Кљајићево, на укрштању са пругом Сомбор - Врбас. Без рампе и светлосне сигнализације. Возачи су сагласни да је угрожена безбедност саобраћаја.

- Није уопште прегледност добра и када долази воз из правца Суботице види се тек пре самог прелаза. Ко је то наредио нема памети. Тек око 30 посто возача успори на прелазу, а остали пројуре у пуној брзини, каже за РТВ Милован Вулић.

- Срећа да до сада ту није било неке несреће, судара. Ми одавде пазимо, али када дође неко ко није са овог подручја уопште не зна да наилази на пружни прелаз беy рампе, додаје Миклош Франциа.

- Био сам присутан неколико пута када воз није добро ни закочио и стао је тек неколико метара испред пута. Значи, да је неко наишао била би тотална катастрофа. Рампа је ту била 50 или 60 година, сада су је скинули и само је питање дана када ће доћи до неке несреће, рекао је Жарко Огризовић.

- Ово је регионални пут, саобраћај је густ, а они су скинули рампу. Питање је колико возачи поштују правило да се зауставе испред пруге, каже Душан Новковић.

Пругом Сомбор – Богојево воз у оба правца, дневно прође 12 пута. Пут Сомбор - Апатин државни је пут и води према граничном прелазу Богојево.

Пругом Сомбор - Врбас воз на дан прође 10 пута, па исто толико пута прође и необележеним делом пута Кљајићево - Сомбор који се укршта за овом пругом.

И овај пут државног је ранга и осим возача са овог подручја, тим путем пролазе и они који су се упутили ка граници са Хрватском или Мађарском.

У предузећу Инфаструктуре железнице Србије кажу да су рампе скинуте јер на тим прелазима нема радника.

- Путни прелази које наводите у Вашим питањима били су полуаутоматски и осигурани механичким полубраницима, што значи да је њима железничко особље руковало ручно. Службена места из којих се руковало наведеним путним прелазима немају железничко особље од ступања на снагу новог реда вожње 10. децембра 2017. године. То значи да у тим службеним местима од 10. децембра 2017. године, нема овлашћених радника који могу да управљају радом путних прелаза. У таквој ситуацији, у складу са одредбама Правилника о начину укрштања железничке пруге и пута, пешачке или бициклистичке стазе, демонтирани су механички полубраници на овим путним прелазима и замрачена је светлосна сигнализација. На наведеним путним прелазима након демонтирања полубраника саобраћај се одвија према знацима друмске сигнализације, наводи се у саопштењу Инфраструктуре жељезнице Србије.

Возачима једино остаје да буду опрезни и да пругу пређу тек када се увере да је прелазак безбедан. Дневно на овим путним првацима, преко необележених путних прелаза прође по неколико хиљада возила. (РТВ)

Да подестимо, стручне службе у оквиру „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. у децембру 2016. године такође су демонтирале полубранике на овим пружним прелазима, а да о томе нису у складу са Законом обавестиле јавност.

Непуна два месеца након демонтаже, на молбу локалне самоуправе, рампе на пружном прелазу код железничке станице Буковачки салаши (на путу Сомбор - Апатин) и на прелазу у Кљајићеву су враћене.

Да ли ће исти сценарио бити и овог пута остаје да се види, а до тада, возачима једино остаје да буду опрезни и да пругу пређу тек када се увере да је прелазак безбедан.

    Ко је на мрежи: 99 гостију и нема пријављених чланова