ПЕТИЦИЈОМ УКИДАЈУ ДУПЛИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД! НОВИ ПРАВИЛНИК УДАР НА КУЋНИ БУЏЕТ

 

Укупно 6.498 грађана потписало је, за само три дана, петицију о укидању одредбе закона којом ће технички прегледи за возила старија од 15 година од 5. јула бити обавезни на сваких шест месеци. Само јуче до 16 часова, овој онлајн петицији придружило се нових 1.022 потписника. Иако електронске петиције у Србији немају правно дејство, огорчење грађана је велико, а коментари су углавном слични и своде се на следећи: "Да имам више новца, возио бих млађа кола".

- Потписујем петицију зато што сам увезао ауто пре два месеца и папрено платио све хараче и дажбине и прешао све АМСС прегледе и технички. И, ако и сад морам опет да плаћам двапут годишње технички... Зашто сте нам дозволили да увозимо аута 16 година стара? Да би нам држава наметала разне намете? Треба, онда, забранити увоз аутомобила старијих од 10 година, а не овако... - навео је један Панчевац, потписујући међу првима ову петицију.

Недавно усвојени правилник о техничким прегледима, чија примена почиње 5. јула, обезбедио је могућност да у потпуности заживи већ постојећи члан Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којим се предвиђају два техничка прегледа годишње за старија возила. Осим тога, очекује се и пораст цене ових прегледа са садашњих нула до 2.000 динара на око 3.500 динара. Овај износ процењују реалним власници сервиса за техничке прегледе, док ће коначну реч дати МУП, који одређује максималну цену техничког прегледа, као и Министарство трговине које мора да одобри тај износ.

Период 4-2-1 значи да се први преглед обави после четири године, други после две године, а после тога се возило контролише на годину дана.

Старо возило, које после шест месеци не прође нови технички преглед, имаће рок од свега неколико дана да све утврђене кварове и неправилности отклони. И мораће, у том року, да дође у исти сервис на технички преглед и докаже да му је возило сада у потпуности исправно. Ако ни тада није исправно, сервис за технички преглед то пријављује МУП-у, а власник возила мора, из почетка, да заказује и плаћа нови преглед у целости. Нејасно је шта се, у том периоду, дешава са регистрацијом возила, то јест, да ли је она и даље валидна.

МУП још није дао свој предлог максималне цене техничког прегледа. Министарство трговине има рок од 10 дана да на то да своје мишљење. Иако примена новог правилника треба да почне 5. јула, велике су шансе да се и тај рок пролонгира. Јер, недостаје још подзаконских аката, који морају да буду усвојени до тог рока.

КОМЕНТАРИ

Потписујем зато што поштен народ у Србији једва скупи новац и за пунолетан ауто, а младунце возе они сналажљивији; "Да не би и онако осиромашен народ и даље био пљачкан"; "Зато што јесам за пооштравање техничких прегледа, али немамо стандарде за куповину нових аутомобила, а предложено накарадно пуњење буџета је скандал" само су нека од образложења која су оставили на страници /www.peticije24.com потписници ове петиције. (Вечерње новости)

Зоран Росић из Сомбора за РТВ каже:

"Сматрам да није потребно обављати два техничка прегледа, јер ако смо до сада обављали један технички преглед, зашто морамо обавити два, где то има. Свако одржава свој аутомобилл у складу са финасијским могућностима и труди се да му возило буде безбедно."

"Смета ми што ћу два пута морати обављати технички преглед и више платити, јер мислим да је то довољно обавити и једном. Људи који раде на техничким прегледима озбиљно обављају свој посао и никоме не гледају кроз прсте", истиче Јован Пећанац из Апатина.

Сервиси за обављање техничких прегледа оцењују да ће имати значајне новчане трошкове око набавке нове опреме попут рачунара, интернета и камера за видео снимање техничких прегледа, али истичу да је законодавац дозволио да се до одређеног рока и набавке опреме почетак и крај техничког прегледа возила обавља сликањем дигиталним фотоапаратом.

Панто Петровић из ПД АМК "Магнет" Сомбор при Ауто-мото савезу Србије објашњава:

"Поједина друштва која се баве техничким прегледима нису правилно вршили техничке прегледе. Новина, коју је законодавац дао су и најнижа времена техничких прегледа, па за поједине категорије попут мопеда, мотоцикла, трицикла или радних машина технички траје 15 минута, за тракторе је време 20 минута, док је 30 минута за возила чија НДМ прелази 3,5 тона, а 45 минута за возила чија НДМ прелази 3,5 тоне. Циљ свега је да исправно возило буде и самим тим безбедно, а и да се смањи нелојална конкуренција. "

"Оно што смо могли да обавимо за једно возило у току године и трајању од 30 минута, убудуће ће трајати сат времена. Мислим да ће то створити велике гужве и намете возачима што се тиче цене техничког прегледа, који ће поскупети из разлога што се у све укључује Агенција за безбедност саобраћаја. Цена ће бити око 3.000 динара за један технички преглед. Камере ће у сваком тернутку бити повезане на систем МУП-а и сви они који су правили пропусте сада то неће моћи да раде ", сматра Александар Грандић, из Техничког прегледа Грандић Апатин.

Оштећења на шофершајбни и лимарији, корозија или старо возило без катализатора са већом од прописане емисије издувних гасова неће моћи проћи технички преглед. Статистика показује да је на путевима у нашој земљи преко 30 процената аутомобила старијих од 15 година, ригорозне мере контроле исправности возила имају за циљ и смањење броја саобраћајних незгода. (РТВ)

    Ко је на мрежи: 52 гостију и нема пријављених чланова