ШАРЧЕВИЋ: СОМБОРСКЕ ШКОЛЕ ПЕРФЕКТНО РЕАГОВАЛЕ НА НЕТИПИЧНЕ УСЛОВЕ КОЈЕ ЈЕ УЗРОКОВАЛА ЕПИДЕМИЈА ВИРУСА КОРОНА
ШАРЧЕВИЋ: СОМБОРСКЕ ШКОЛЕ ПЕРФЕКТНО РЕАГОВАЛЕ НА НЕТИПИЧНЕ УСЛОВЕ КОЈЕ ЈЕ УЗРОКОВАЛА ЕПИДЕМИЈА ВИРУСА КОРОНА
  • Категорија:Друштво

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић јуче је посетио Сомбор и заједно са градоначелницом Душанком Голубовић обишао Педагошки факултет и Гимназију „Вељко Петровић“, а одржан је и састанак са Активом директора основних и средњих школа у Центру за стручно усавршавање запослених у образовању. Повод посете министра је наставак процеса реформи у свим нивоима образовања након пандемије.

Приликом посете Педагошком факултету, Шарчевић је са деканом и сарадницима разговарао се на тему стратегије развоја високошколског образовања, током ког је министар представио реформе у правцу дигитализације образовног система и усмеравања будућих учитеља и стручних кадрова. Градоначелница је истакла добру сарадњу локалне самоуправе са Педагошким факултетом, а проф. др Жељко Вучковић рекао је да ће посета министра резултирати конкретним активностима и радом на дигиталној трансформацији образовања у Србији, где Педагошки факултет има изванредна искуства и спремност да се у то укључи.

Министар просвете Младен Шарчевић је након обиласка Гимназије „Вељко Петровић“ нагласио да реформа образовања у овој средњошколској установи иде одлично, да је сомборска Гимназија ове године у реформском циклусу надарених ученика за друштвену науку, историју и географију, и да се такође разматра о увођењу смера за аудио-визуалне и сценске профиле.

Градоначелница Душанка Голубовић истакла је да је заједнички састанак Актива директора основних и средњих школа у присуству министра просвете била добра прилика да се сумирају сви резултати за претходне четири године.

  • Као локална самоуправа оценили смо да смо имали одличну сарадњу, како са самим активима, тако и са директорима школа појединачно и да смо у том смислу реализовали многе промене на локалном нивоу, почевши од очувања постојеће мреже школа, кроз нову функцију коју су школе у сеоским местима добиле када је Сомбор у питању. Ту су и бројне промене које су инициране пре свега захваљујући реформама саме Владе Србије, Министарства просвете, као што су дуално образовање и једносменски рад, где заправо постоји још велики простор за даље усавршавање и напредовање, с обзиром да је образовање свакако један од најзначајнијих сегмената без којих свакако нема ни развојне компоненте. Чињеница је да можемо још многе ствари да мењамо и да усавршавамо, а све препоруке које је министар просвете данас дао много значе, како за само усавршавање просветних радника, тако и за агилнији и прогресивнији приступ када су у питању саме промене унутар система како основног, тако и средњег образовања, рекла је градоначелница Голубовић.

Министар Младен Шарчевић је након састанка са Активом директора истакао да су сомборске школе реаговале перфектно на нетипичне услове које је узроковала пандемија, а да се настављају реформски процеси међу којима су увођење једносменског рада и пројекат обавезне информатике од првог до четвртог разреда у основним школама.

  • Пројекат једносменског рада сад обухвата још 261 школу са почетних 204. Сада у процес улазе средње школе и број пријављених школа које испуњавају услове и раде елаборате сада је близу 80, што је добар пилот и негде око 5 школа за децу са посебним потребама. Без обзира на околности ми ћемо извући јако лепа искуства из рада на даљину, биће нам то добра подлога у неким даљим стратешким правцима. Оно што смо дигитално започели то ћемо даље да наставимо. Поменули смо и пројекат Дигитални свет, а то је обавезна информатика од првог до четвртог разреда основне школе где заиста све ресурсе које имамо стављамо на погон реформских процеса, истакао је Шарчевић.